Nu, nu vă bucurați! Nu e nici o altă sărbătoare religioasă cu dezlegare la stat acasă. Nici măcar nu e inventată de noi, e importată la pachet cu Valentine`s Day și Halloween.
Ce sărbătorim, deci?! De ce țopăim ca paparudele? E Vinerea Neagră, autistule! Black Friday! E ziua aia unică din an în care ce ne-am dorit și la care
am visat devine tangibil, posibil, real.
am visat devine tangibil, posibil, real.
E sărbătoare! Petreci, dormi cu prețiosul sub pernă, faci poze, pui pe net, share la lume. După vreo trei zile îți dai seama că n-a fost chiar chilipir, nu-ți mai place așa tare, au și alții, începi să ai regrete, te-ai cam fript. De ce?
Stimați consumeriști, ca de obicei, s-a jucat alba -neagra cu ceierul vostru și ați pierdut. Comersantul crează impresia că renunță la profit, face tam - tam, clientul se proptește în block start, dă năvală, golește rafturile și buzunarele.
De fapt, totul e pervers de bine ticluit, pentru că la final unicul câștigător este comersantul. În primul rând, își va curăța stocurile de vechituri, având posibilitatea să și-l reîmprospăteze. Astfel, în perioada cumpărăturilor de sărbători va avea marfă nouă, prețuri noi și mult mai mari. Pentru că ce e nou costă și trebuie recuperate pierderile din Vinerea Neagră. Așa că ce a dat cu o mână, va lua înapoi cu cel puțin două.
Clientul iese șifonat rău de tot, creîndu-i-se senzația unei mega afaceri. Dacă prima dată i-a fost stimulată zona din creier sensibilă la chilipiruri și a reacționat golind magazinele, în perioada de cumpărături ce urmează nu va mai fi nevoie de nicio intervenție. Clientul va reacționa din instinct, va cheltui mult mai mulți bani pentru că, nu-i așa, o dată pe an sunt sărbătorile și tradițiile trebuie respectate. În concluzie, ce a luat pe mere dă pe pere, si ceva pe deasupra.
Nebunia din jurul acestei zile, precum și isteria iminentă a cumpărăturilor de sărbători arată că, deși se plâng că-s plini de lipsuri, oamenii sunt gata să cheltuiască fără număr.
Probabil că cea mai gravă dependență de care suferă bipedul posesor de rațiune e consumerismul. Încă o dovadă că, in cvasitotalitatea lor, oamenii nu au capacitatea de a învăță din greșeli. Continuă să considere gratuitățile și reducerile oportunități de economisire. Adică se mint. Frumos.
Cum a fost la noi Vinerea Neagră? Tipic românesc! Parfum de țeapă. Ai timp până la anul, când vei mușca iar, să te refaci. Stai liniștit, nebunii nu-și arată vârsta.
Sursa imaginii, aici.
2 coments:
Eu nu ma plang de lipsuri. Dar asta nu ma impiedica sa analizez bine de tot cand dau banii pe ceva. Eu nu m-am aruncat sa cumpar ceva in aceste zile.
Tin minte sfatul unui director de banca (nu mai dau nume, desi s-ar putea sa recunosti citatul):
"Orice oferta care pare prea tentanta ascunde ceva necurat in ea".
PS: Da, o sa te mai citesc. Nu ma supara discutiile de pe pozitii diferite.
Generalizand, as putea spune ca tot ce e gratis costa cel putin dublu.
Trimiteți un comentariu